April 16th 2013

2013-04-16 23:50:24 Allmänt
» Kommentarer(0) «


Ber om ursäkt för dålig uppdatering här på bloggen. Har lovat mig själv att åtminstone uppdatera en gång i veckan, men har inte riktigt haft tid de senaste dagarna. Ska försöka bli bättre på det. 
 
Nå, vad har hänt sedan sist jag skrev? Förra helgen blev det utgång i New York. Hade galet roligt. Helt insane! Sov över hemma hos en vän på Manhattan och på söndagen var det dags för lektion. Efter söndagens lektion blev det lite häng i central park med fina vänner. ÄLSKAR CENTRAL PARK. Kommer utan tvekan hänga där varje helg i sommar. 
 
I fredags blev det en spontan barrunda i South Norwalk med Jessica och Paulina. Hade jätte trevligt. Lördagen spenderades med Tove, Tina och Jessica. Blev en liten roadtrip i Connecticut. Vi besökte bland annat en stort outlet i Clinton - där det blev en hel del shopping. Det blev även en tur förbi New Haven och Yale University. 
Söndagen bestod av en tur till Westport samt ett biobesök. Vi såg filmen Olympus Has Fallen.
 
Denna veckan har flickorna spring break - vilket känns underbart. Äntligen kan man hitta på massa roliga saker med dem. På vanliga veckodagar är det svårt att hinna med att göra något utöver läxläsning och playdates. 
Vädret har varit perfekt så vi har spenderat all vår tid utomhus. Lekt i parken, spelat football, soccer och lacrosse, cyklat, lekt med grannbarnen, ätit glass, haft picknick m.m.
 
Som jag säkert redan har berättat så håller jag på att ta amerikanskt körkort. Så i fredags åkte jag och Jonna i väg till DMV (liknande det svenska vägverket) och gjorde teoritestet. Vilket vi båda klarade - SCORE! Det var super enkelt, så vi båda var alldeles för nervösa helt i onödan. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback