Semmeldagen utan semlor

2013-02-12 20:47:30 Allmänt
» Kommentarer(0) «


Stormen Nemo drog sig in över USAs östkust i fredags vilket innebar att vi inte kunde lämna vårt neighborhood på hela helgen. Som tur var drabbades inte Ridgefield lika hårt av stormen som övriga Connecticut samt Massachusetts gjorde. Vi gjorde verkligen det bästa ut av det och hade en riktigt mysig familjehelg bestående av hamantaschen, sällskapsspel, lek i snön, varm choklad och filmmys.

Skolan ställdes in igår på grund av att vägarna fortfarande var dåliga efter all snö. Så jag och flickorna stannade hemma hela dagen. Var ute och lekte med grannflickorna, målade teckningar, hade läxläsning och larvade oss framför filmkameran. Sammanfattningsvis en rolig men mycket lång dag som jag sedan avslutade med att åka till gymmet.

I natt blev min yngsta hostkid dålig så idag har jag varit hemma med min lilla sjukling. Vi har bara försökt att ta det lugnt. Vilat, kollat på film och läst lite.
Dagens plan var egentligen att baka semlor - det är ju trots allt fettisdagen idag. Förhoppningsvis hinner jag göra det senare i veckan.
Ikväll ska jag förmodligen till en restaurang här i Ridgefield. En av de andra au pairerna ska ha en avslutningsmiddag, då hon åker hem om några dagar, och hon bjöd med mig.
Så håller mina tummar och tår för att min lilla sjukling inte har smittat mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback