0 dagar kvar!

2013-01-14 07:02:07 Förberedelser
» Kommentarer(4) «


Att göra inför besöket på amerikanska ambassaden den 3 december:
(x) Boka biljetter till Stockholm.
(x) Fylla i visumansökan DS-160 online.
(x) Skriva ut Confirmation Page.
(x) Beställa personbevis 120 alla relationer.
(x) Läsa och signera dokumenten DS-2019 och SEVIS.
(x) Fixa förgfoto, ett digitalt att ladda up i DS-160 och ett framkallat som ska tas med till ambassaden.
(x) Fixa kuvert med postens "skicka direkt"-fraktsedel på.
(x) Betala visumavgift på banken och få kvitto på det, ska tas med till ambassaden.
(x) Fixa Proof of founds/kontoutdrag hos banken.

Till Cultural Care:

(x) Betala faktura
(x) Läs, signera och skicka in Agreement Form.
(x) Skicka in kopia på slutbetyg från gymnasiet.
(x) Skicka in kopia på körkort.
(x) Skicka in polisregisterutdrag.
(x) Skicka in Health Evaluation.

Andra praktiska förberedelser:
(x) Besöka amerikanska ambassaden, 3 december.
(x) Beställa utdrag ur belastningsregistret.
(x) Hämta ut p-piller för ett år.
(x) Göra ett PPD-test, 19 november.
(/) Fylla i "Prepare for your year".
(x) Förberedelsemöte (online), 4 december.
(x) Göra en kontroll hos tandläkaren, 7 december.
(x) Göra en hälsoundersökning, 13 december.
(/) Göra Pre-Departure Project.
(x) Ta foto till mitt internationella körkort.
(x) Beställa internationellt körkort (görs ca två veckor innan avresa).
(x) Köpa presenter till värdfamiljen (inte helt klar än).
(x) Köpa ny resväska.
(x) Köpa en kalender för 2013.
(x) Till frisören för att klippa/slinga håret, 30 november.
(x) Överlåta fullmakt till mina föräldrar att hantera mina ekonomiska ärenden.
(x) Säga upp telefonabonnemang.
(x) Förlänga mitt VISA-kort.
(x) Växla pengar.
(x) Packa.
(x) Skriva ut flygbiljetter.
(x) Säga hejdå!

Kommentarer
Postat av: Morfar

Fick se denna blogg idag och blev verkligen imponerad!
Det tyder ju på både ambitioner och förmåga.
Lycka till i fortsättningen på Amerikaäventyret. Efter att ha sett bloggen är jag ännu mer övertygad om att du kommer att lyckas

Svar: Tack så mycket! Jag har det jätte bra. Tiden springer iväg. Det har redan gått en hel månad :) kram på dig.
Nikki - Au Pair i USA

2013-01-17 @ 19:29:02
Postat av: Mamma

Här är en till som är stolt över dig!
Jag önskar dej all lycka på detta stora äventyr!
Ser fram emot att se här hur ditt första möte med familjen går!
Stooooora kramen Mamma

2013-01-18 @ 11:56:13
Postat av: Följ mina förberedelser inför College, USA

Ska bli kul och få följa dig, ska själv flytta till andra sidan atlanten i sommar!

Svar: Lycka till! Önskar dig ett fantastiskt år! :) kram
Nikki - Au Pair i USA

2013-01-20 @ 10:12:19
URL: http://www.anderssonsandra.devote.se
Postat av: Mikaela

Hej, jag ska plugga i LA i höst och hittade din blogg, har några frågor angående visum:
- Kuvert med porto som man ska ta med till ambassaden, hur fungerar det egentligen, köpte du en fraktsedel från Skicka direkt som du klistrade på ett kuvert?
- Foto man ska ta med till ambassaden, ska det tas hos en fotograf?
Tack för en intressant blogg :)

Svar: Hej Mikaela! Ja, jag köpte en fraktsedel fr Skicka Direkt som jag klistrade på ett vadderat kuvert. Fotot tog jag hos Expert tror jag, men tror att de flesta fotoaffärer tar de. Däremot är det viktigt att måtten på fotot är godkänt för visum. Hoppas jag kunde besvara dina frågor. Lycka till o Ha det underbart i LA.
Nikki - Au Pair i USA

2013-04-24 @ 00:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback