Weekend

2013-01-28 01:59:00 Allmänt
» Kommentarer(2) «


Har varit hos familjen i 9 dagar nu. Jösses, tiden springer iväg. Det känns som om jag kom igår.

Efter jag hade kört flickorna till skolan i fredags så åkte jag direkt och tränade. Därefter hem för en snabbdusch och lite lunch. Sen var det dags att åka ut på en jakt efter ett par skor. Hittade tillslut ett par svarta boots från Nine West, så nu slipper jag gå i mina converse när det är 10 minusgrader ute. Thank god!
Fredagskvällen spenderades på The Cheesecake Factory med några andra svenska au pairer. Galet trevliga människor!

Lördagsmorgon hann jag både Skypa med pappa och c/o samt med Karoline. Resten av dagen spenderades på Chuck E Cheese's, en gigantisk lek- och spelhall, och kvällen avslutades med pyjamasparty med mina hostkids eftersom föräldrarna skulle på kalas. Vi sminkade varandra, målade varandras naglar, beställde pizza och kollade på film. Riktigt mysig dag!

Idag har jag varit på mitt första au pair-möte. Vi möttes i ishallen och åkte lite skridskor. Efter det åkte jag och några andra tjejer in till Main street för en lunch. Kvällen har spenderats med värdfamiljen framför den öppna spisen.

 

Kommentarer
Postat av: Krister

Du verkar ha det väldigt bra! Nästan så att en annan funderar på att bli au pair! ;-)
Stolt morbror

Svar: Jag har det jätte bra! :) haha, ja du borde kanske sadla om.
Nikki - Au Pair i USA

2013-01-29 @ 19:59:59
Postat av: Isabella

shiit vilket liv! det låter som drömmen nickis, fyfan vad underbart! Hur funkar allt hitills tkr du? Har du det bra, el längtar du hem? funkar det bra att köra i usa hahah? du låter så säker- allt känns så jävla rätt när man läser, det är läskigt!!
Du kan nå mig på den mailen, kollar där dagligen o vi mååste skypa snarast. Några planer för helgen? Tänker på dig pussspuss

Svar: Allt är verkligen toppen! :) trivs bra, ingen hemlängtan, inga problem med bilkörningen. Hur har du det sweetie? Saknar dig!
Nikki - Au Pair i USA

2013-01-31 @ 09:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback