Svensk midsommar

2013-06-24 20:13:00 Allmänt
» Kommentarer(0) «


Midsommardagen, den 22 juni 2013, höll jag och en annan svensk au pair i en midsommarfest som vi hade anordnat och planerat i veckor. Vi hade bjudit in både min och hennes värdfamilj, två andra familjer samt min mamma och Ove. Hela dagen var verkligen jätte lyckad. Det bjöds på svensk midsommarmat - allt ifrån egen rullade köttbullar, sill från IKEA, nybakat bröd, Västerbottenost, svensk snaps, egengravad lax till jordgubbar och vispgrädde. Det bjöds även på många lekar, så som kubb och en tipspromenad med frågor om Sverige. Vi hade gjort vår egen midsommarstång, och under hela kvällen spelades det bara svenska sommarlåtar och låtar gjorda av svenska artister. Som ni säker förstår blev det en otroligt lyckad fest med många skratt och oförglömliga minnen. Alla älskade den den svenska midsommarn och tyckte vi hade jätte roliga traditioner. Det kunde helt enkelt inte ha blivit mycket bättre - vilken otroligt lyckad dag! 
 
Dagen efter åkte jag, mamma, Ove och Tove på vårt livs första Yankees match. Vi såg New York Yankees möta Tampa Bay. Tyvärr förlorade Yankees denna matchen men det blev en mycket rolig upplevelse i alla fall. Något jag jätte gärna vill göra fler gånger. På vägen hem i från matchen stannade jag och Tove vid gränsen mellan New York och Connecticut och tog lite bilder. 
 
Idag har det varit skolavslutning för mina flickor vilket innebar halvdag i skolan, och nu väntas ett 9 veckors långt sommarlov innerhållande bus och lek på stranden, familjesemester och sommarläger. 
 


 


 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback