Boston weekend

2013-05-29 18:43:00 Allmänt
» Kommentarer(0) «


Eftersom vardagarna ser i princip likadana ut så tänkte jag istället försöka skriva om mina helger. 
 
Förra fredagen åkte jag och några vänner in till Danbury och såg The Great Gatsby - väldigt bra skådespel och bra musik. Men tror jag blev lite besviken på handlingen eftersom jag hade förväntat mig något mer. 
På lördagen åkte vi in till New York och satte oss på en bar på Time Square för att kolla Eurovision Song Contest. Danmark gick segrande tur tävlingen och jag tyckte de var värdiga vinnare - grattis Danmark! 
När Eurovision var slut gick jag och Tove hem till Edgard för att göra i ordning oss inför kvällen och förfesta lite. Sedan blev det utgång. Besökte både Greenhouse och Empire Hotel. Lyckad kväll!
Söndagen spenderades hemma med värdfamiljen då min värdpappa fyllde år. Blev en lugn dag som avslutades med ett restaurangbesök och god dessert. 
 
Denna helgen spenderades i Boston tillsammans med Tove. Vi tog bussen på lördagsmorgon från Stamford och kom till Boston på eftermiddagen. Kvällen tillbringade vi på en jätte mysig restaurang "McCormick  and Schmick's". På söndagen gick vi upp tidigt, käkade frukost på hostlet och under förmiddagen gick vi runt i centrala Boston och såg alla de sevärdheter man bör ha sätt. Efter lunch åkte vi in till Cambridge och gick runt på Harvard university. Gillade Cambridge jätte mycket. Harvard var super mysigt och deras stadium var helt otrolig. 
På kvällen gick vi till en italiensk restaurang som vi hade sätt när vi gick Freedom Trail tidigare under dagen. Där åt vi god mat, drack gott och tjötade i timmar. På vägen hem såg vi en bar som serverade Homemade Sangria så givetvis skulle jag och Tove in där. Där träffade vi på tre schyssta killar som bjöd med oss hem för att spela beerpong. Så efter några rundor Beerpong tog vi taxin tillbaka till hostlet där vi deckade med engång. 
Måndagen hann vi inte göra så mycket mer än att packa våra väskor och bege oss till stationen för att ta bussen hem till Connecticut. Avslutade en svinkul helg med en god middag på Little Pub. 
 
 
 











 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback