Montréalweekend

2013-05-13 17:55:00 Allmänt
» Kommentarer(1) «


Tänkte börja detta inlägget så som jag alltid börjar mina blogginlägg - genom att be om ursäkt för dålig uppdatering. Så ja, ledsen för dålig uppdatering här på bloggen. Jag ska verkligen försöka förbättra mig :)
 
Helgen i Montréal har varit otroligt bra. Fredagen startade med att alarmet ringde klockan 04:40 hemma hos Tove, där jag hade sovit över natten. Vi  tog vårt pick och pack och begav oss till Wilton för att möta upp Jessica och sedan vidare med tåget till Stamford. Väl i Stamford träffade vi Malin precis innan det var dags att kliva på bussen som skulle ta oss hela vägen till Montréal, Kanada. Bussresan gick oväntat bra. Jag och Tove fick de bästa platserna längst fram. Åtta timmar senare var vi äntligen framme på vårt hotell. Blev en snabb uppackning på rummet innan det var dags att ge sig ut på stan för att köpa alkoholen inför helgen. Förfest blev det på hotellet och sedan ut på Montréals gator för att se vad nattlivet hade att erbjuda. Slutade med att vi hamnade på en club där vi dansade till Swedish house mafia och träffade trevligt folk. 
Lördagen startade med bästa frukosten från ett fik i närheten av vårt hotell, sedan blev det en tre timmars guidad busstur runt Montréal. Vi såg bland annat Notre-dame basilica, mount royal, Olympic stadium, Old Montréal, China town, det underjordiska köpcentret och St Joseph oratory. Lördagskvällen bestod av restaurangbesök, förfest på hotellet och utgång. Dansade hela natten lång. Besökte både en 80- och 90-tals club, hiphop club och en reaggeton club. Söndagen var alla galet slitna och vi sov i princip hela bussresan hem till Connecticut.
 
Vad har annars hänt? Utgång i Stamford, vinkväll hos Tove, parkhäng, teorilektioner på trafikskolan, folkfest i Ridgefield, bio- och restaurangbesök m.m. 
 
Nästa helg blir det förmodligen att åka in till New York och hänga i central park, och helgen efter det är det memorial weekend så då ska jag försöka ta en trip till Boston. Sen är det inte långt kvar tills min älskade mamma kommer på besök. Endast 25 dagar kvar tills jag åker till Washington DC där jag ska få träffa henne! 


 






 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: regenerating serum

get the top best wrinkle remover available

2015-08-08 @ 15:18:30
URL: http://outsourceseoservices.blog.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback